maandag 12 maart 2012

Waslabelvragen

Ik heb een jurkje. Nu denk je misschien ‘waarom wil ik dit weten’. Nou, dit jurkje is niet zomaar een jurkje. Hij is heel erg leuk en heel erg gekleurd. Heel veel kleurtjes. Bloemen, vogels, takjes en vlinders. En het boeiendste deel van dit jurkje bevindt zich aan de binnenkant. Het waslabel. Het wat? Het waslabel. Er zit een heel interessant waslabel in. Inspirerend zelfs. Je gaat je er van alles bij afvragen. Behalve de benodigde informatie staat er ook een instructie op:
“Wassen en strijken met gelijke kleuren. Voor het beste resultaat in een waszak.”
Ik heb dat even op me in laten werken. Wassen met gelijke kleuren? Uit elkaar knippen, wassen en weer in elkaar zetten? Hoe werkt dat? En dan wordt je ook nog geacht het ding te strijken met gelijke kleuren. Het wordt steeds ingewikkelder. Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het ‘beste resultaat’. Kijk, ik begrijp heus dat doorgelopen kleuren daar niet mee bedoeld worden. Pluisjes evenmin. Wassen in een waszak, lukt me. Absoluut. Maar moet ik ook strijken in een waszak? Het staat er wel. Maar het resultaat is dan een jurk vol vouwen waar je ze niet wil hebben volgens mij. Niet geprobeerd, maar vermoed dat die actie niet het ‘beste resultaat’ geeft. En om het dan nog ingewikkelder te maken moet je het eigenlijk ook strijken met gelijke kleuren in een waszak. Ja, dat wordt een hele tour. En dan te bedenken dat de stiksels aan de buitenkant rood zijn en de stof niet. Tellen de stiksels ook mee als we het over gelijke kleuren hebben? Poehee… volgende keer gewoon effen zwart, van plastic, wassen niet nodig. Na één keer dragen pak je gewoon een nieuwe van de rol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten