donderdag 17 maart 2011

De werkdag van

Ik rijd er dagelijks langs. Zie er elke dag dezelfde meneer zitten. Dezelfde auto staat iedere dag op dezelfde plaats. En iedere dag vraag ik me af hoe zijn werkdag eruit ziet. Wat doet hij de hele dag. Heeft hij collega’s met wie hij regelmatig contact heeft? Heeft hij ook een zakelijk e-mailadres? Een intranet, een manager, een doorkiesnummer?
Hij zit daar dagelijks. Achter meerdere schermen. Als het donker is een enkel lampje aan. Een bureaulampje. Werkt het bij hem net zoals bij het vliegverkeer. Zoeken ze met hem radiocontact als ze in de buurt zijn? Of als ze weten hoe laat ze arriveren? En als ze er dan zijn, wat is dan zijn taak. Gaat dat automatisch of moet hij in actie komen. Begrijp me niet verkeerd. Ik verwacht heus dat hij echt werkt. Dat hij niet uit zijn neus zit te eten. Maar toch vraag ik me af: “wat doet een brugwachter de hele dag?”. Wat zijn zijn taken en verantwoordelijkheden. Heeft hij ook een functioneringsgesprek aan het eind van het jaar? En doelstellingen voor het volgende jaar? Hoe ziet zijn dag eruit, ik zou het best graag willen weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten