dinsdag 15 maart 2011

Dia's kijken

Ik ben geweest (http://belindamantel.blogspot.com/2011/03/nooit-gedacht.html). Een uurtje voor ik deze blog plaatste stapte ik in mijn auto. Dus het is nog vers.
De vorige keer was ik best enthousiast. Heb ik ook echt wat opgestoken. Kon ik wat mee. Interactief. Interessant. Vandaag was tegenovergesteld. Ik die altijd probeert overal het beste van te maken. Overal iets positiefs in te zien. Ik kan toch niet verbloemen dat het best een beetje een aanfluiting was. Een heel vriendelijke dame die sheets voorleest. Zonder iets toe te voegen. Stond steeds op dezelfde plek. Bewoog niet tot amper. Cursusje presentatietechnieken nodig. Volgens mij is het namelijk de kunst om een verhaal te maken om de sheets heen. Wat daarop staat kan iedereen wel lezen. Het leek een beetje op een ouderwets avondje dia’s kijken. Een zaal gevuld met mensen. Niemand zegt iets. En als iemand iets zegt dan is het kort. Geen discussies. Weinig interactie. De presentator drukt op ’t knopje, volgende dia. Iedereen bekijkt het beeld en vervolgens zappen we gezamenlijk verder. Na de laatste dia zeggen we dat het een mooie diavoorstelling was. We applaudisseren en dat was ‘t. Toch was het wel een heel gezellige avond. Zat vooraan met twee gezellige meiden van mijn leeftijd. We hebben als kleine meisjes gegiecheld om het tafereeltje dat zich afspeelde vanavond. Gelachen ook om anekdotes in de pauze. Dus volgende keer ga ik weer. Wordt het vast weer gezellig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten