zondag 13 maart 2011

Weekendgewoonte

Kerstweekend 2010 was de eerste keer. Op zaterdag en zondag. Sindsdien doe ik het ieder weekend. Het is een gewoonte geworden. Drie keer per dag. ’s Ochtends, rond het middaguur en einde middag.
Heel simpel. Computer opstarten of internet op mijn mobiel. Naar een bekende zoekmachine gaan, beginnend met een G. Bedrijfsnaam als zoekwoord opgeven, zoeken op recente vermeldingen. Dan naar mijn hotmailadres, kijken of diezelfde zoekmachine nog berichten in mijn inbox heeft gestopt. Heb ik ingesteld. Als laatste nog twee veelgebruikte fora bezoeken en checken op de bedrijfsnaam. Lijkt veel werk. In werkelijkheid is het vijf á tien minuten per keer. Tenzij… we genoemd worden waar we dat niet willen. Dan kom ik in actie. In al die weken is dat één keer gebeurd. Eén keer op zondagochtend. Dus dat valt hartstikke mee. Vandaag was de laatste keer. Voor het checken van de social media in het weekend is mijn verlof al begonnen. Vanaf volgend weekend doet iemand anders het. En als ik weer aan het werk ga, dan is het hoogstwaarschijnlijk uitbesteed. Vanaf komende zaterdag ga ik afkicken van mijn weekendgewoonte. Ik verwacht niet dat ik daar heel lang voor nodig heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten