maandag 14 maart 2011

Dubbeltje wordt tientje

Hoe je een tientje uit een dubbeltje haalt? Ik heb het vandaag gezien. Hoe het werkt, geen idee. Het is in ieder geval een wonderlijke gave.
Wij willen ‘iets’ met het geboortekaartje. Wat ‘iets’ in dit geval is, dat vertellen we nog even niet. Al lange tijd over nagedacht. Hoe we het gingen invullen. Iets standaards krijgt een no-go. Anders dan anders is de wens. We kwamen er niet uit. Hulp ingeroepen. Van iemand heel creatief. Iemand waar je een dubbeltje ingooit en waar je vervolgens voor een tientje uithaalt. Een paar woorden is genoeg voor een stroom aan ideeën. Vanavond een eerste opzet met de mededeling ‘kijk maar of het wat is, kan altijd nog even verder denken’. Maar lieve collega, dat is niet nodig. We vinden jouw idee hartstikke leuk. Precies zoals gewenst. Heel erg bedankt. We nemen het over. Drie woorden aangepast. Verder één op één.
Disclaimer: als iemand deze blog leest en graag wil weten wie deze collega is, dan vertel ik dat alleen als jij geen intenties hebt om mijn collega een baan aan te bieden bij een ander bedrijf. Waar dan ook, hoe fantastisch ook. Geen kans dat ik je dan informatie geef.  Maak ik mezelf, mijn andere collega’s en m’n baas niet blij mee. Smeekbedes en grote geldbedragen hebben geen zin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten