zondag 19 december 2010

143 woorden

Het is niet gebruikelijk dat ik dit in het weekend doe. Toch gedaan. Kon even niet anders. Afgelopen donderdag input gekregen. Deadline aanstaande dinsdag. Het is belangrijk, het moet af. Kwam er niet eerder aan toe. Dus aan de slag op zondagmiddag.

Volgens de specificaties mag de tekst maximaal 150 woorden lang zijn. Meestal vind ik het niet moeilijk om kort van stof te zijn. Bij deze tekst wel. Veel informatie in weinig woorden. Ik schrijf eerst maar op wat het ongeveer worden moet. Mijn verhaal is 241 woorden. Het maximum met 91 overschreden. Beste vriendjes geworden met backspace. Tekst weghalen, tekst inkorten en tekst verschuiven. Na twintig minuten zijn er nog maar 143 woorden over. Alleen de essentie. Trots op ’t resultaat geniet ik van een vrije zondagmiddag. En alsof het zo moest zijn, ook deze tekst is 143 woorden. Exclusief kop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten