maandag 27 december 2010

Knuffelberentrui

Iedere ochtend hetzelfde dilemma. Welke outfit trek ik aan. Hoewel er overlap is, op het werk en thuis draag ik andere kleding. Sommige dingen passen nou eenmaal niet bij werk. Andere dingen passen niet bij thuis. Bij werkkleding heb ik ook nog ‘ik-heb-een-afspraak-met-een-externe-outfits’ en ‘geen-afspraken-vandaag-outfits’. De eerste net iets formeler dan de tweede.

Allemaal logisch zou je zeggen. Anno nu is er op veel werkplekken een dresscode. Bij ons ook. Business casual. Een zakelijke outfit, maar het mag er net wat vlotter uitzien. Een nette broek is prima. Een stropdas mag, maar hoeft niet. Voor de dames een nette broek of rok. Jurkje of blouse. Strak in pak alleen als je een afspraak hebt met een externe. Ik heb een paar honderd collega’s. Vandaag tijdens de lunch eens opgelet. Veel business casual. Maar ook een roze fleecetrui met knuffelberen en laarzen lijkend op snowboots. Zit vast heerlijk. Lekker warm in de winter. Zoveel mensen, zoveel interpretaties. Hoewel het niet in mijn kast ligt: Ik heb niets tegen fleecetruien met een knuffelberenprint. Ik heb ook niets tegen snowboots. Maar ik zou het lekker bewaren voor ‘dresscodeloze’ dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten