dinsdag 21 december 2010

Lokaal internationaal

Ik luister elke dag naar dezelfde zender. Leuke programma’s en mijn smaak muziek. Nu het einde van het jaar nadert blikken ze terug op 2010. Hele ochtendprogrammering omgegooid. Andere presentator en herhalingen van de leukste stukjes van het jaar.

De meeste herhalingen die vanmorgen werden uitgezonden, kende ik nog. Het werd bijna saai. Al zappend kwam ik terecht bij een lokale zender. Het lokale nieuws was ‘about to begin’. Het nieuws bleek niet alleen van lokale bronnen afkomstig. Er werd ook internationaal nieuws gebracht. Over de ramp in Mexico. De geëxplodeerde oliepijp. We gingen over naar iemand in Mexico die meer kon vertellen. Ongeveer een halve minuut luisterde ik naar een Mexicaanse perswoordvoerder. Geen woord van verstaan. De presentator blijkbaar ook niet. Na het fragment was er even een stilte… toen hoorde je een onzeker ‘uhm’ en een té lang uitgesproken ‘deeeeeeeeee’. Zijn hersens draaiden op volle toeren. Hij had dit duidelijk niet verwacht. ‘De Mexicaanse perswoordvoerder spreekt over een chaos’ was de uitleg. En snel gingen we door naar het volgende nieuwsitem. Toch lastig zo’n uitzending op de radio zonder ondertiteling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten