dinsdag 7 december 2010

Exceptie peremptoir

Heb vandaag twee nieuwe woorden toegevoegd aan mijn woordenboek. Bestaande woorden, maar nieuw voor mij. Op de A10, ringweg oost haalde ik een vrachtwagen in. ‘Pvc-buizen met hergebruikgarantie’ schreeuwde de zijkant. Hergebruikgarantie. Nog nooit van gehoord. Achttien letters. Zou het leuk doen bij Scrabble. Acht keer woordwaarde.

Iemand die graag interessant praat vertelde mij bezig te zijn met een ‘exceptierapportage’. Blijkt een laatste onherroepelijke tegenwerping te zijn. Ja, ja… Ik bedacht me nog hem te vertellen over hergebruikgarantie. Heb het niet gedaan, maar zou best leuk combineren. Een exceptierapportage met hergebruikgarantie. Misschien klinkt het dan nog leuker als we het hebben over een ‘recyclebaar exceptie peremptoir’. Betekent ongeveer hetzelfde, maar dan weet echt niemand waar het over gaat. Zonder encyclopedie praat fijner. Geen 'difficiele' taal. Eenvoudig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten