maandag 13 december 2010

Geboortejaar 1910

Wat ik voor cadeautje onder de kerstboom wil. Bekende vraag in deze tijd van het jaar. Ik heb daar nooit een pasklaar antwoord op. Een verlanglijstje is een heuse hersenkraker in mijn geval. Ik speur internet af op alles wat handig belooft te zijn en nog niet in mijn kast staat. Dingen die me leuk lijken. Na enige inspanning is het dan gelukt, ik heb een klein lijstje.

Ik surf naar een website om een digitaal lijstje te maken. Ik moet een account aanmaken. Heel eenvoudig. Gegevens invullen. Naam, woonplaats, e-mailadres, geboortedatum en -jaar. Het lijstje met geboortejaren begint bij 1910. Ik herhaal: 1910. Ik begrijp dat je een website toegankelijk wilt maken voor een zo breed mogelijk publiek. Maar zou een honderdjarige nog een digitaal verlanglijstje maken? Weet hij überhaupt van het bestaan van digitale lijstjes? Hoeveel honderdjarigen zijn er eigenlijk in Nederland? Eureka! Ik vraag een boek dat de antwoorden weet op al mijn vragen. Bedankt voor de inspiratie.

1 opmerking:

  1. Herkenbaar. Gevolg is dat je enorm moet scrollen om een keer bij 1974 uit te komen. Dat is ook niet echt klantvriendelijk. Ook leuk trouwens dat de jongste geboortedatum 2010 is. Nu is mijn tweejarige al heel goed op de i-pod, i-pad en i-phone, maar een pasgeborene...

    BeantwoordenVerwijderen