donderdag 9 december 2010

Scheenbeentas

Klaar met werken. Ik loop naar mijn auto. Voor mij loopt een meneer in een grijs pak. Laptoptas over zijn schouder. Hij belt naar huis. Vertelt zijn vrouw dat hij om zes uur thuis is en vraagt hoe het met de kinderen gaat. Tot zover niets geks zou je zeggen.

Toch bleef ik naar de lopende meneer kijken. Ik schat hem op 1 meter 90. Een stuk groter dan ik ben. Hij slungelde vooruit. Leek soms wel dronken. Hij had moeite met het dragen zijn tas. Waarschijnlijk gedeeltelijk door het gewicht.  De band van zijn tas was afgesteld op de langste stand. Het ding botste bij elke stap harder tegen zijn scheenbeen. Een meneer van 1 meter 90 met een laptoptas tegen zijn scheenbeen. Hoop dat hij zonder struikelen zijn bestemming heeft bereikt en dat iemand hem vertelt dat de band korter kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten