dinsdag 28 december 2010

Nieuw record: 256

Ik kan bijna niet meer zonder. E-mail. Een belangrijk communicatiemiddel. Het programma heeft ook gelijk een agenda. Handig. Zakelijk en privé e-mail ik wat af. De agenda van mijn e-mailprogramma gebruik ik alleen zakelijk. Afspraken zijn vastgelegd. Vergaderingen ook. Die hebben vaak een terugkeerpatroon. Ze zijn voor langere tijd ingepland.
Vergaderen om het vergaderen daar doe ik niet aan. Bij elkaar zitten omdat de agenda dat opgeeft. Eén van die vergaderingen die voor langere tijd gepland was, is vanaf vandaag geannuleerd. Alle genodigden, twaalf in totaal, ontvingen de annuleringen. Nee, niet één annulering. Meervoud. Of… eigenlijk de vergrotende trap van meervoud. In drie minuten tijd werd mijn mailbox gevuld met 256 e-mails. Een nieuw record. Allemaal annuleringen van die ene vergadering met terugkeerpatroon. Dat ging toch niet helemaal goed in het e-mailprogramma. Benieuwd naar de gezichten van de collega’s die er vandaag niet waren. Ben je één dag vrij geweest, is het aantal ongelezen mails alsof je drie weken met vakantie bent geweest. Werkse morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten