woensdag 22 december 2010

Kerststress en gember

Vrijdag gaan de winkels eerder dicht. Zaterdag is ook een zondag, alles dicht. Wat een toestand. Niet voor mij. Wel voor de supermarktbezoekers met kerststress. Lange lijsten met musthaves voor de kerstdagen. Boodschappen voor het ingewikkelde kerstmenu.
In de supermarkt. Een echtpaar. Hij werd er door haar op uitgestuurd. Hij moest gember halen want dat had zijn vrouw nodig voor het kerstmenu. Of ik wist hoe dat eruit zag. Ik wees de meneer de weg. Gevonden. Een raar ding vond de meneer. Of ze dat zo in de pan konden gooien. Schillen en raspen legde ik uit. Hij bekeek het ding aandachtig. Bracht een onzeker ‘oké’ uit. Ik vertelde hem dat het ook geraspt in een potje verkocht wordt. Kant-en-klaar. Minder lekker dan vers wat mij betreft, maar het is een optie. Zijn gezicht klaarde op. Goed idee. Of ik niet tegen zijn vrouw wilde vertellen dat het ook vers te krijgen was. Ik zou niet durven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten