zondag 12 december 2010

Kerstboomgemak

Ieder jaar hetzelfde ritueeltje. Ik loop naar zolder. Sleep de grote doos mee naar beneden. Dan nog een keer naar zolder voor de versiering. Ik heb een kunstboom. Ik vind echte bomen heel mooi. Ieder jaar bedenk ik me er eentje te nemen. Toch kies ik steeds voor gemak. Even uitvouwen en versieren. Voilà, kerstsfeer.

Voor het echte versieren kan beginnen moeten de lampjes in de boom. Staat gezellig als het schemert. Staat nog leuker als het donker is. Voor mij altijd een tijdrovende klus. Ik wil ze namelijk mooi verdelen. Het liefste hou ik er een meetlat naast, kijken of de ‘lichtloze’ ruimte overal gelijk is.  Niet gedaan. Na een uur leken ze op het zicht redelijk goed te zitten. Moment suprême! Stekker in het stopcontact… Niets… Had natuurlijk voor ik begon even moeten testen… Nieuwe gehaald. Voor gemak gegaan. Slinger met 100 lampjes die je gewoon om de boom wikkelt. Binnen vijf minuten klaar, prima verdeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten