dinsdag 25 januari 2011

In de soep

Ik was me er niet van bewust. Maar ik blijk een vaste routine te hebben. Vanmorgen deed ik alles in de verkeerde volgorde. Tenminste, dan denk ik. Ik wist namelijk even niet meer wat ik al gedaan had en wat ik nog moest doen.
Wassen, tanden poetsen, haar wassen, conditioner, gezicht reinigen. Onder de douche. Als ik probeer te letten op mijn vaste volgorde, dan loopt het in de soep. Ik begon met het wassen van mijn haar. Daarna de conditioner. Tanden poetsen. Wassen. En toen ging het mis. Had ik nou m’n tanden al gepoetst? Voor de zekerheid nog een beetje witte pasta op de tandenborstel. Al na een paar slagen bedacht ik me dat dit de tweede keer was. De pepermuntsmaak was scherper dan anders namelijk. Maar ja, had ik nou al m’n gezicht gereinigd? Oké, het was niet handig. Morgen gewoon weer onnadenkend en halfslapend onder de douche, dat gaat veel sneller dan alles twee keer doen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten