woensdag 12 januari 2011

Over en sluiten

Het is genoeg geweest wat mij betreft. Dat grijzige hoeft niet meer. Tijd voor wat vrolijkers. Maar ik moet nog even geduld hebben. Nog een maand of drie ofzo. Hoewel het ook wat langer kan duren. Korter gelukkig ook. Afwachten wat het wordt. Wanneer het komt.
Bloemetjes, bijtjes en lammetjes. Blauwe luchten, zonnestralen. Temperaturen met minimaal twee cijfers. Liefst het laatste cijfers hoger dan de vijf. Tuindeuren open. Zonder jas. Luchtige kleding. Zomaar even een rondje fietsen. Gewoon omdat het zo lekker is buiten. Stukje wandelen. Buiten zitten. IJsklontjes in de spa.  Zonnebril op. Ik verlang naar het voorjaar. Dat koude weer. Die grijze luchten. Regendagen. Ik ben er op uitgekeken. Klaar nu. Over en sluiten. Tijd voor lente. Maar ja, het is nog maar januari. Nog lang geen tijd voor lente. Toch alvast een beetje lentesfeer in huis gehaald. Hoewel de kachel nog aan is. De winterjassen nog aan de kapstok hangen. De snowboots nog in opperste staat van paraatheid staan. Ik heb gezellige bloemetjes op tafel gezet. Een hele mand vol. Leuk paars. Heb ik toch een klein beetje het gevoel dat het voorjaar is.


Voor de vaste lezers: morgen heb ik blogvrij. Gevalletje heel vroeg van huis, heel laat thuis. Tijd tekort. Een nieuwe beursdag. Hopelijk dit keer wel Vergeetachtige voeten.

4 opmerkingen: