zaterdag 1 januari 2011

Ontploft in 30 minuten

Af en toe wat nieuws proberen vind ik leuk. Alle boeken doorbladeren op zoek naar een recept. Voor mij hoeft het niet te ingewikkeld. Ben geen keukenprinses. Wil ook liever niet langer dan een uur in de keuken staan.

Vandaag een recept van een bekende Engelse topkok. Een pastagerecht. Wortel, bleekselderij, ui, rode peper, venkelzaad, oregano, basilicum, knoflook, saucijzen en pasta. Eenvoudig recept. Uit een ‘in-30-minuten-klaar-kookboek’. De kok maakt in zijn kookboek niet één, niet twee, maar drie gerechten in 30 minuten. Eén van de drie vind ik genoeg, dus ik zou tijd over moeten houden. Alle ingrediënten staan klaar. Keukengereedschap en apparatuur in de startblokken. Schort voor, mouwen opgestroopt. De dertig minuten gaan nu in. Het was hard werken. Met zweet op ’t voorhoofd de eindstreep gehaald. Binnen de tijd. Opruimen niet gelukt binnen de tijd. Keuken ontploft. Heerlijk gegeten. Binnenkort staat het weer op het menu. Maar dan neem ik wat langer de tijd.

1 opmerking:

  1. Ik vond het al een ambitieuze titel voor een kookboek... Maar die ontplofte keuken, hoort volgens mij gewoon een beetje bij het Jamie-koken. Gelukkig is het eigenlijk altijd lekker!

    BeantwoordenVerwijderen