vrijdag 4 februari 2011

Coupe windhoos

Vanmorgen móest ik tanken. Anders had ik geen enkele kans om op mijn werk te komen. Ik reed al bijna op z’n reserve. Gistermiddag had ik het ook kunnen doen, maar toen regende het. En om te voorkomen dat ik nat werd, uitgesteld tot vandaag.
Wat ik gisteren niet wist, was dat het vandaag ging stormen. Orkaanachtige taferelen. Maar ja, uitstellen was nu geen optie meer. Dus daar stond ik dan. Probeerde mezelf uit alle macht op de been te houden. Bij een tankstation is het altijd tochtig, het lijkt er altijd wel harder te waaien. Plastic handschoentje aan, tankdop d’r af en tanken. Mijn pasgeföhnde haar veranderde in coupe windhoos. Ik tankte precies 38,63 liter. De mevrouw van de kassa vond dat niet precies genoeg. Je krijgt namelijk extra punten bij een rond getal. Dan had ik moeten stoppen bij 30,00. Wat ik niet handig vond, omdat ik dan eerder weer moest tanken. Ik kreeg een ik-begrijp-je-niet ‘oké’ als antwoord. Met deze actie proberen ze zich te onderscheiden van de rest. Heel goed. Ik heb nog een tip om je te onderscheiden: uit-de-wind-en-regen-tanken. Een binnentankstation. Moet er alleen wel worden nagedacht over afzuiging. Anno 2011 is daar vast wel een oplossing voor. Of is dat ongunstig voor de benzineprijs? Vooralsnog neem ik maatregelen op stormachtige-ik-moet-tanken-dagen: een föhn in m’n tas, kan ik mijn haar weer in model brengen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten