vrijdag 11 februari 2011

Out of order

Zomaar een vrijdag. Een heel gewone vrijdag. Vandaag. Het begon er al mee, het ging de hele dag door en nu nog steeds. Ken je dat? Je wasmachine gaat stuk en dezelfde dag ook je droger. Nou is het dat niet. In mijn geval is het een stuk minder erg. Maar ’t is wel 'out of order'. Tijdelijk uitgeschakeld.
Vanmorgen begon het met de lamp op de overloop. Ik zet hem aan. Als altijd. Gewoon knopje indrukken, niets bijzonders. Hij ging aan, maakte geluid alsof er kortsluiting was en toen werd het weer donker. Misschien had ik het toen al moeten weten. Dat vandaag geen gewone werkdag zou worden. Werd het ook niet. Allerlei brandjes om te blussen, allerlei ‘adhocjes’ die directe aandacht vereisten. Zo’n dag hoort er af en toe gewoon even bij. Niet erg, ook wel weer spannend en leuk in zekere zin. Hoewel m’n planning hierdoor ook even 'out of order' was. Maar dat lost zich volgende week wel weer op. Maar het lijkt toch nog niet helemaal opgehouden… Hij piepte al nooit, maar stel dat hij dat wel zou doen, dan deed hij dat nu niet meer. Hij ligt er zielig bij. Hopeloos. Werkloos. Hij kan niets meer. Beweegt niet meer zoals hij dat altijd deed. Als ik hem daartoe aanzette. Hij is op. Hopelijk is het maar tijdelijk. Want dat touchscreentje waarmee ik nu de muisaanwijzer over m’n scherm moet bewegen maakt me nerveus. Zo maar eens op naar zolder om een nieuwe batterij te halen voor m’n muis. En ik hoor net dat ik niet de enige ben. Hij heeft ook iets dat 'out of order' is. De voorlamp van z’n auto. Voor de autolampverkopers in het winkelcentrum. Hij is nu onderweg voor een nieuwe. Leg maar alvast klaar. Voorlampje voor een Ford.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten