zaterdag 26 februari 2011

Knippen en verbazen

Sinds vanmorgen kan ik er weer even tegenaan. Qua haar. Knippen en verven was de opdracht aan de kapster. Ik was de eerste klant, ik was tien minuten binnen toen een gezin binnenkwam. Vader, moeder en drie zoons.
Ik zat op de verfstoel. Mijn haar werd ingesmeerd met een bruine drab. Verf. Het gezin had de jassen opgehangen. Vader op een knipstoel. Oudste zoon ook. De andere twee zoons gingen aan tafel zitten. Met hun ipads. Blieb blieb blieb blieb. Geluiden van computerspelletjes uit de hoek. Ik bekeek het tafereeltje. Ze gingen volledig op in hun spelletje. Behendig bestuurden zijn hun platte computers. De kapster was nieuwsgierig naar de leeftijd van de kleine mannen. De moeder antwoordde: bijna 6, net 4 en de jongste was 2,5… Jawel, ook het kleine jongetje van 2,5 was een bedreven gebruiker van de nieuwste computer. Speelde een ‘kleinejongensspelletje’ met autootjes. Zo klein en al zo handig met computers en druk met racespelletjes. Het leek hem ook serieus te irriteren als zijn auto van de baan vloog. Een blij ‘hoera’ als hij het level had uitgespeeld. De tweede generatie Bill Gates-jes. Ik heb ze gezien vandaag. Als ze beroemd worden kan ik zeggen dat ze dezelfde kapper hadden toen ze nog klein waren.

2 opmerkingen:

  1. Waar ik uren voor nodig heb om uit te pluizen, doen zij het in een handomdraai. Mooi, die tweede generatie Bill Gates-jes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tweede generatie Bill Gates-jes bestuurt 'handleidingloos' voor mij ingewikkelde apparatuur. Grappig hoe zij dat in alle onschuld, met alle gemak, begrijpen. Zo jong en dan al... Benieuwd naar hun loopbaan over 25 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen