vrijdag 25 februari 2011

Hilarisch huppelen

Goed dat het bestaat. Maar als ik echt zou doen wat het programma mij voorstelt te doen, dan geeft dat hilarische taferelen. Dus, ik hou het klein. Doe een beetje wat hij zegt. Maar toch niet helemaal.
Hoewel het helpt bij het voorkomen van klachten, klik ik het wel eens weg. Gevolg: een steeds roder wordend gezichtje in de onderste balk helemaal rechts. Hoe vaker je hem afwijst, hoe roder hij wordt. Het is dat we geen geluid op onze werkcomputer hebben, maar anders had hij zeker van zich laten horen. De stoom komt nog net niet uit z’n oren als hij vindt dat hij te weinig aandacht heeft gekregen. Maar als ik dan weer zo’n schermpje krijgt en ik bekijk wat ik moet doen… zie je me al gaan? Spreid, sluit, spreid, sluit, spreid, sluit. Zwaaien met je armen alsof je borstcrawl doet, maar dan op het droge. Rollen met je hoofd, vijftien keer naar links, vijftien keer naar rechts. Vijftig meter huppelen. Vijf keer je knieën aanraken met je neus. Maar toch is het best goed om af en toe computerpauze te nemen en je te bewegen. Daar is zo’n anti-RSI-programma hartstikke goed voor. In de tijd dat ik eigenlijk hilarische oefeningen moet doen haal ik koffie. Voor mezelf en voor m’n collega’s. Da’s toch ook bewegen?

1 opmerking:

  1. Briljante zinnen: Hoe vaker je hem afwijst, hoe roder hij wordt. Het is dat we geen geluid op onze werkcomputer hebben, maar anders had hij zeker van zich laten horen.
    xS

    BeantwoordenVerwijderen